Thursday 13 October 2011

Randomness

Beautiful. Bali.

Cikgu pun guna bahasa rojak. Har har.


Its 5am in the morning. And im still here, updating my blog. Don't know what to write, don't know what to do, don't know what to eat. Eh? Confirm tgh lapar ni. Hahahah. Entry kali ni random je, aku tulis je apa aku nak. Ok i heard about earthquake in Bali yesterday, and i feel sorry for them :( Guys, please #prayforBali. Mana tau, nanti nasib kita pulak macam tu, kita mana tahu kan apa yang terjadi di masa akan dtg. *knock on wood* Ya Allah, kau lindungilah kami hambaMu yang lemah ini. Jauhkan benda-benda yang buruk dari terjadi. Amin.. Eh anyway, i still takde job. Sambung study pun belum. Sigh.. Sampai bila la macam ni? Bosan la duduk rumah. Pfft. Aku nak kerjaaaaa. Ada sesapa nak hire aku tak?

p/s : aku suka guna bahasa rojak dalam blog aku ni. Love it or hate it, ini blog aku. Sukahati akulah nak tulis macam mana. Haha. Menulis gunakan Bahasa rojak best apa. Lagipun English aku tak berapa nak ok la. Merendah diri la pulak. (haha) Eh. Off topic dah ni, sorry guys. Rajin2 la lawat blog aku eh.

BAHASA ROJAK : boleh didefinisikan sebagai bahasa campuran antara bahasa Melayu dengan bahasa Inggeris. Biasanya penggunaan bahasa rojak sama ada menggunakan bahasa Inggeris diantara bahasa Melayu dalam ayat atau separuh bahasa Melayu dan separuh bahasa Inggeris. =Manglish.


Till next time. Peace.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...